måndag 4 augusti 2008

Make it rain on them hoes




Regnar inte alls så mycket som man hade/kan tro här. Visst, det händer men det är inte som jag hade föreställt mig: regn i timmmmar :) Lite sol, lite regn, lite mittemellan..

Igår hade vi "sunday roast" på en urmysig restaurang ute i Huddersfield ute på landet. Kändes som om man var i bredåker eller nåt liknande :) Var meningen att vi skulle käka här i Leeds bara men just denna söndag så hade tydligen ALLA samma plan.. Ringde/besökte 3-4 ställen men alla hade sålt slut eller så var de fullbokade. Men var lätt värt att åka ut på landet med facit i hand.
Så, sunday roast with yorkshire-pudding. Visst håller ni med om att när ni hör ordet pudding, så tänker man ju på en mjuk substans va? Om man petar på det med en sked så dallrar som hela puddingen? Icke sa Nicke, var som ett bröd bara. Som du äter med köttet&potatisen :) Helt okej. Julie & Soph undrade vad jag gav det på en skala 1-10 och jag gav en 7 1/2. Dom gav det en 11:a såklart. Deras absoluta favorit :) Jävligt synd att jag inte tog med kameran så jag kunde fota lite av the countryside men det kommer fler chanser känns det som.

Idag ska vi åka ut till Sophies föräldrar och hälsa på dom + hämta hennes hund Chloe. Senare under veckan ska vi på nån form av utflykt. Did you bring any walkingshoes undrade hon ? Så antar att vi ska fjällvandra? Naaaaat...Men nån form av promenad antar jag att we´re bout to bark up on :)

Leeds "centrum" är f.ö jävligt bra. Liknar Luleå lite på det sättet, att du har alla affärer inom räckhåll. Du har alla normala butiker, streetbutiker (min gud vad det finns sneakers..) + alla designerbutikerna (LV, Gucci, Dior, Paul Smith, Burberry etc etc) längs en gå/storgata :)
Hörde hemifrån att Millencolin bara körde nyare låtar? Isf missade jag ju inte så mycket om man inte fick några hederliga tinytunes :)



SMS:

"Tack :) går det bra för kingen?" /Mattias Bergdahl

"Hur dålig match var ars-real? :) vi vann me 5-0. Jag 1 och Hulken 4" /Calle M

"D gillar du :) jo d var helt ok i helgen. Millencolin var tydligen i fredag så d missade vi iaf.. Bra jobbat :)" /Björn H

Inga kommentarer: