söndag 27 juli 2008

Scientologin

Där har vi nåt som verkligen "grinds my gears".. Förut har man som bara ströläst om att Tom Cruise, John Travolta m.fl gillar att dyrka scientologin. Greppade aldrig exakt vad dom tror på till ör några år sedan. Och DET är fan creepy om nånting. Man kan tycka att religion trollar med mångas människors sinnen men ja,scientologin står solklart i en s.k klass för sig...

Hur jag kom att tänka på detta?
Jo jag och min käre vän Björn vandrade ut i ett stekhett Boden efter 13 nångång i jakt på ett svalkande bad. Destination: Björknäsbadet. Innan vi tog oss dit så kom vi på att det lär ju finnas en massa delikata "matvagnar" på marknaden som tagit plats i helgen. Letade souvaskebab men fick nöja oss med ett äckligt grillspett. Smakade bara stekolja ungefär.. Anywayyyy.. Jag blev stående framför ett bord med en massa böcker och 3-4 halvreko snubbar i gula tshirtar. Böcker i massor, L Ron Hubbard är ju deras geni som skrivit hur scientologin funkar. De erbjuder b.la kurser där du kan betala 250kr för ett samtal med en man ur scientologirörelsen och efter det samtalet så kommer du att se allt mycket klarare, ökat självförtroende blaha blaha blaha... Word?

Man kanske borde pröva det? Kanske man blir ännu bättre i fotboll? :)


Orkar inte berätta vad vi gjorde igår men nämner några stödmeningar:


*Vinst 3-1 mot Älvsbyn. Hoppade in i 60:e och hann med några bra grejer + en vänsterschhhlägga som målvakten räddade till hörna.

*Sangria-picknick på filtar, jag, Love, Björn, Calle, Dansken, Mattias & Tobbe.

*Blev tvungen att slå min 38åriga syster på fingrarna när hon skulle börja röka. (SÅ crazyfull blir hon 1gång/år på sin höjd. Träffade henne & Ola på Bränna igår)

*Björn & Calle brottades i kallingar. Och ja, det finns såklart på video på en Facebookanvändare nära dig :)

*Fick ett samtal 5 på morgonen av en tjej som jag inte pratat i telefon med på...jaa du.... sen högstadiet kanske? Hon tyckte inte att jag skulle umgås med Emma iaf :) Check!



Till sist tänker jag bara nämna den viktiga segern i minigolfen idag! Tog fram storsnoppen och kissade på Love & Björn. Love 67, Ola 61, Björn 74.

Inga foton heller. Mamma kära mamma mia skulle föra över musik till sin telefon så jag har ingen usb-kabel. (Hur advanced är egentligen Le Mamz??) :)


SMS:

"Det går bra nu" /Jessica 3 (skickade ett mms samtidigt som vi spelade golf så när jag öppnade det var det,jag....spelandes golf. Hon var alltså på Björknäsbadet. Crazy :) )

"Hälsa Björn att han är galet snygg ;)" /Emily

"Nu går semester-Hansson i ide. Då ser man inte han mer förrän tidigast julen... :(" /Niclas Hansson



Puss

Inga kommentarer: